Изтръскай ръце, спаси дърво!

gora

Пускам чешмата, измивам си ръцете. Не понечвам към автомата за салфетки. Разминавам се с колега, който ме гледа странно. От ръцете ми капят капки вода. Разбираш ли, може ли такава липса на възпитание! И е дама!

Не става дума обаче за маниери, а за влагане на мисъл.

Колко пъти отидохте днес до двете нули в офиса и колко салфетки накъсахте, за да попиете ръцете си? Днес? Утре? А след един месец? Цифрата е плашещо голяма. Никакво усилие не коства просто да завъртите кранчето на чешмата и да се отправите към работното си място.

Ръцете ви ще бъдат мокри точно минута. Едно отсечено дърво по-малко.

Джо Смит, говорител на TED, ни демонстрира в рамките на 5 минути как точно да го направим.

Измиваме ръцете. Изтръскваме ги, като броим до 12. Защо до толкова? 12 са Апостолите, зодиакалните знаци, месеците в годината. След това взимаме салфетка. Един брой. Сгъваме я, за да попива максимално добре.

Резултатът 259 105 570 килограма неизползвани салфетки на година.

Автор: Валентина Кожухарова (помните прекрасните неща, които тя ни пращаше преди, нали?)

Още от Валентина:

Напред в миналото – сградите на XXI век + Видео

Работилничка за чудеса, които спасяват деца

Аз съм супермен, аз съм пират, аз съм в съня

Жената в Мария Кюри

Вашият коментар

